free bootstrap templates

In 5 stappen naar vitaliteit

DE JOBCAMP

 een bijzonder energieke vorm van actieve loopbaanbegeleiding met geïntegreerde bewegingsvormen, uitdagende activiteiten en tools

1

Intake- en vraagstelling

• Klachtengeschiedenis met indien nodig aanvullend Fysiotherapeutisch onderzoek
• Gekeken- en gevraagd wordt naar de lichamelijke-en geestelijke conditie
• Wat is de reden van komst?
• Verwachting(en)?
• Intrinsieke motivatie / Commitment
• Lifestyle analyse (leefritme/voeding/beweging/ontspanning)

2

Testen & Meten

• Beginmeting: Rusthartslag, bloeddruk, gewicht, vetpercentage
• HRV rustmeting: Stress en Ademhaling analyse met gevalideerde Biofeedback meetapparatuur
• Inspanningstest (fietstest) met gevalideerde test apparatuur (HRV meting)
• Uitreiken meet- en trainingsapparatuur, installeren App, uitleg App, trainingsinstructie

3

FitterVitaalprogramma

• Fysieke component: 3x per week fysieke training (Cardio, Kracht, Coördinatie, Balans, Reflexen, Souplesse) op basis van de individuele testuitslagen waarbij er een mix is van inspanning en ontspanning (Work Out -Work In). Dit alles wordt via biofeedback (in de vorm van een persoonlijke App) “real time” gemonitord zodat er zo efficiënt mogelijk getraind wordt en de client een beter inzicht krijgt in zijn/haar fysiek en geestelijke gesteldheid en dit uiteindelijk ook zelfstandig voort kan zetten.

• Ontspanning en Work In: Door het aanbieden van specifieke Work In oefeningen en andere beweegvormen gaan we op zoek wat bij jou de beste ontspanning geeft. Daarbij maak je handig gebruik van de App, want deze “stress” meter liegt niet en leidt vaak tot verrassende inzichten die je direct toe kunt passen binnen je dagelijkse leven.

• Lifestyle Coaching: Gedurende het traject zal de deelnemer geïnformeerd en begeleidt worden mbt een gezonde leefstijl waarbij er aandacht is voor: Leefritme, slaapritme, inspanning, ontspanning, voeding en beweging en de keuzemogelijkheden hierbij. Uiteindelijk moet dit het inzicht en antwoord opleveren op de vraag; Wat werkt er het beste voor mij?

4

Aan de slag

• Op basis van de test uitslagen en metingen wordt er een persoonlijk trainingsschema opgesteld en zal de deelnemer 3x per week gedurende 12-16 weken (onder begeleiding) een fysieke training afwerken.
• Gedurende de gehele periode zal de deelnemer aan de slag gaan met een Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) waarbij alle facetten van een gezondere leefstijl aan bod zullen komen.
• Na 6 en 12 weken zal er een tussentijdse evaluatie en rapportage plaatsvinden

5

Doel bereikt

• Eindevaluatie na 16 weken
• Ervaringen van deelnemer
• Indien gewenst kan er een nazorgtraject opgesteld worden m.b.t. Fysieke Training en/of Lifestyle Coaching